Årsmöte

Årsmöte onsdagen den 28 april 2021

Föreningen Hembygdens kyrka i Bro församling kommer ha årsmöte onsdagen den 28 april kl 18:00. Efter de sedvanliga årsmötespunkterna kommer vi diskutera: vad vill vi att Bro församling ska göra de närmsta åren? Det blir en del av valprogrammet inför hösten kyrkoval.

Och vad vill du?

Hur kan du som församlingsbo bidra till en positiv utveckling av Bro församling?

Du kanske vill bli medlem i vår förening? Du kanske har idéer om vad församlingen ska lägga sitt fokus på? Barnen tycker vi är viktiga och att Svenska kyrkan upplevs som naturlig aktör i samhället. Musiken, mötena, diskussionerna och kyrkomiljöerna är viktiga att de lever och utvecklas. Hur ska våra fyra fina medeltida kyrkor komma till sin rätt och användas? Hur tycker du vi ska samarbeta med andra församlingar och andra aktörer i Bro? Är du nyinflyttad? Hur fungerade församlingen där du bodde tidigare? Hör av dig med dina tankar och funderingar, info@hembygdenskyrka.se.